24 Haziran 2012 Pazar

Atopik Dermatit

  Benim minik kızım Ankara'da geceleri -20 lerin görüldüğü soğuk kış gecelerinden birinde doğdu. Biz de ne yaptık; yaktık kaloriferi son ayar, giydirdik üzerine iki kat, uyurken  iki kat da battaniye örttük üzerine.. Oh mis oldu. İçerisi sıcak o üşür, kuşun kanadından yel kapar, kapı kapanır gaz yapar,  kapı açılır cız yapar diyen anane ve babannemiz sayesinde yüzümüz aynen şöyle oldu ==>>>



Ben bu çocuk isilik döküyor az giydirelim dedikçe dinletemedim. Benim isilik zannettiğim döküntüler sonrasında hafif hafif kabuklanmaya başladı. Kulak arkalarında sanki iltihap akmış da kurumuş gibi sarı-turuncu arası döküntüler oluştu. Koştuk gittik doktor amcaya. Neymiş efendim bu durum isilik değilmiş atopik dermatitmiş, yani bir tür bebek egzamasıymış, yani alerjik ciltmiş vs vs...
Kızarıklıklarımızın azalmış hali
Eeeee neden oldu şimdi bu doktor amca deyince şöyle sıraladı:
  • Odası çok sıcak veya nemsiz ise bu kızarıklıklar artarmış
  • Çok kucağa alındığında giysilere sürtünen yüzü hassaslaşırmış
  • Kullandığımız şampuan,sabun alerji yapmış olabilirmiş
  • Elbiselerini yıkadığımız deterjan cildini tahriş ediyor olabilirmiş
  • Stres yaşıyor olabilirmiş
  • Sıcak su ile banyo yaptırmış olabilirmişiz
  • Banyo sonrası cildini nemlendirmiyor olabilirmişiz.

Peki ne yapmalıyız dediğimizde bizim doktor amca yüzüne zeytinyağı sürmemizi söyledi. Hem de böyle az buz değil vıcık vıcık sürün dedi :) Kulaklarını yağlayın dedi cildi yağı emdikçe tekrar sürün yağı dedi. Bu şekilde geçmezse ve artış gösterirse kortizonlu bir krem vereceğini ama şu an gerek duymadığını belirtti. Biz de kızımı bol bol yağladık. Durumu iyiye gitse de tam olarak kızarık döküntüden kurtulamadık. Kullanmak için nemlendirici ararken Mustelanın şu güzelim kremini buldum. Stelatopia için tık tık . Ve bebeğimin yüzü kısa sürede bebek gibi oldu :) İlk zamanlar düzenli olarak sabah akşam sürdüm bu kremi. Şimdi sadece banyo sonrası sürüyorum. Biz şanslıydık çabuk atlattık diyebilir. Sanırım erken müdahale iyi sonuç getirdi. Bazı durumlarda iki seneyi bulabiliyormuş geçmesi bir de kaşınırmış yüzü bebek kaşırken yırtarsa enfeksiyon kapıp iltihaplı akıntı yapabilirmiş. Biz çok şükür yaşamadık bu durumları ama minnoşun o kan kırmızısı yanaklarını görmek acı çektiğini veya yüzünde iz kalacağını düşünmek bile üzücüydü. Bu durumu yaşayan annelere şimdiden geçmiş olsun diyorum.

Bu durumdan kurtulmak diye bir şey yokmuş aslında,sadece bu alevli durum azalıyormuş ve azaltmak için de şunları yapmak uygunmuş.
  • Ilık su ile banyo yaptırılacak
  • Banyosu her gün yaptırılacak
  • İki ya da üç banyoda bir şampuan vs kullanılacak her seferinde değil
  • Bebeğin cildine alerji yapmayan bakım ürünleri kullanılacak
  • Banyodan sonra cilt kurulanıp nemlendiricisi bol bol sürülecek
  • Pamuklu giyecekler giydirilecek
  • İlk kez alınan giysiler önceden yıkanacak
  • Yıkanan giyecekler iki kere durulatılacak ve yumuşatıcı kullanılmayacak
  • Yün hırkalardan, battaniyelerden uzak durulacak
  • Bebeği kucağına alan her amcaya, teyzeye bir omuz bezi verilecek
  • Odası ılık ve nemli olacak
Nedense kanun niteliğinde yazdım; bunları yapmayanın tiz başı kesile :)



8 yorum:

  1. merhaba..yerim ben onun kırmızı yanaklarını :)
    aynı egzama bende de var ve ben 30 yaşımdayım :) dr genetik olduğunu söylüyor..ancak sorun edilecek bişi diil çünkü bakımına dikkat ettiğin ve stres yapmadığın sürece bu ataklar olmuyor..
    yani güzel kızına söyle büyüyünce ne idüğü belirsiz kremler kozmetikler kullanmasın :)
    amaa o kadar tatlı ki onun böle şeylere ihtiyacı olmayacak bence ;)
    güle güle kahkahalarla sağlıkla büyütün inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Pelin Teyzesi
      Stres bu hastalığın baş sorumlusuymuş ama daha iki aylık bebede ne stresi anlamadım
      Sana da geçmiş olsun sen de dikkat et kendine hiç bişeyi takma kafana stres falan yapma
      Kozmetikler konusunda haklısın kullanmasın inşallah
      İyi dileklerin için çoook teşekkürler
      Sevgiler

      Sil
  2. merhabalar ,
    6 aylık bir bebeğim var ve iki kolunda da atopik dermatit var ara ara artıp azalıyor ,internetten bunlarla ilgili bir şeyler araştırırken yazınızla karşılaştım da merak ettiğim ve sormak istediğim bir şey var doktorumuz 2 yaş civarında hastaların %90 nında iyileşme olur dedi ama şu anki durumda bu bana bir hayal gibi geliyor Gerçekten tamamen geçebilir mi yani sizin oğlunuz muhtemelen şimdi 2 yaşını geçmiştir bu rahatsızlığı atlattı mı tamamen ? sürekli içim içimi yiyor düşünmekten kendimi alamıyorum bana bir cevap verirsiniz çok minnettar olurum şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım için rahat olsun tamamen düzeldi cildi. Bu görüntüden eser yok şimdi çok şükür. Ama yakın zamanda öksürük problemi yaşadık ve doktorumuz siz atopik dermatit geçirmiştiniz di mi dedi. Evet ama ne alaka dedim😃 atopik dermatit geçiren bebeklerin allerjik yatkınlığı oluyormuş. Öksürük de yine toz ev akar vs gibi allerjik şeyler yüzünden tetiklenebiliyormuş. Çok geçmiş olsun size. Endişelenmeyin geçeçek 🎈🎈

      Sil
  3. merhaba bizim bebeğimiz de 4 aylık oldu. aşağı yukarı bir aydır sağ ve sol yanağında parmak izi kadar nokta nokta şeklinde kızarıklık oldu doktorumuz öpme izi olmuş dedi. cilt doktoruna götürdük o da atomik dermatit dedi cildi hassas dedi ve 2 tane krem verdi. biri kortizollu diğeri de özel bi krem . kortizollu kremi 5 gün kullanılabiliyor. kullandığımızda önce geçmiş gibiydi ancak yine nüksetti ve krem sürdüğümüz halde geçmedi eşim ve ben çok üzülüyoruz. bunu araştırırken sizin bloğunuzu gördük bize bu konuda yardımcı olursanız çok seviniriz. tşkler şimdiden...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, yazınız ilgimi çekti. Merhaba, benim bebeğimde de aynı problem vardı. Ancak gittiğimiz doktor Biobaby markasının Atopik ciltler için olan şampuanını verdi. Uzun süredir kullanıyorum ve çok memnun kaldık. Eczanelerde satılıyor. temin edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Sagolun allah razi olsun sizden cok cok teskkur ederiz allah isiniz gucunuz rast gutursun

    YanıtlaSil