25 Ağustos 2012 Cumartesi

6. Ayımı Doldurdum

Ömürden 6 koca ay tüketti benim minnoşum yedinci ayına başladı hatta üzerinden neredeyse iki haftası da geçti. Neler neler yaptık 6. ayımızda unutmayalım not alalım

Öncelikle ilk hastalığımızı atlattık idrar yolu enfeksiyonu geçirdi Asya, ateşi 38 üzerine çıktı sonra öksürme, tıksırma halleri oluştu. Sümüklü böcek olarak bi süre dolandı burnu aktıkça aktı sonra bol bol burnu tıkandı serum fizyolojik sever oldu. Şükür bunlar geldi geçti.

Böbreğinde taş çıktı 1mm ye 1,8 mm hemde bir minnoş için yeterince büyük bir taşı var kuzumun. Üstüne üstlük kum döküyormuş yavru kuzu. Bu işler ise neticelenmedi. Çeşitli tetkikler vs. Umarım bunlar da geçer gider.

Hastalık haberlerinden sonra gelelim gelişmelerimize ek gıda denemelerine başladık ama pek iyi sonuç verdi denemez henüz bir öğün oluşturamadık. Ama şükür benim minnoşu doyuracak kadar sütüm var bu nedenle pek de önemsemiyoruz ek gıdayı. Alıştırmalara devam durumundayız önümüzdeki ayı tadım yaparak geçirmeyi planlıyorum süt olduğu sürece. Ama rutin olarak günde bir kaşık pekmez ve bir kaç kaşık yoğurt vermeye çalıştım. Bunun dışındakiler kadere kısmet tadımlıklar :) Bu arada elleri ile yemek yeme denemelerinde bulundu Asya kız pek tatlı pek de pasaklı oldu :) Kaşık bile tuttu hep sol elini kullandı bu iş için acaba solak mı olacak. Her zaman hareket halinde olan ayağı da sol ayağı.

Bu ayın en güzel yanı minnoşun beni ve Doğanı tanıması. Anne ve babasının olduğunu tabi ki daha önceden biliyordu hem de beni doğduğundan beri ayırt ediyordu. En azından sütün kokusundan biliyordu. Ama bu ay öyle değil bizim kucağımızdan başka bi yerde olmak istemiyordu. Bu durum süper ama ben iki üç gün yapışık modda gezince e be kuzum bunu tadında bıraksak mesela yemek yapmak lazım akşama ya da evi de toplamak lazım ne dersin dedikçe yapıştı yavru kuzu :) Bu da bir dönem demek ki yavrunun bana ihtiyacı had safhada diyerek ben de yapıştım minnoşa :) Sarmaş dolaş geçirdik bu ayı:)

Benim minik kuzum seçim yapmayı öğrendi bu ay. İlk olarak yemek seçti tadım yaptı. Ağzını açtı ne verdiysem tadına baktı begendiyse dtekrar açtı ağzını beğenmedi ise kapattı. Onun bu istek belirtme durumuna bayıldım saygı duydum ne isterse verdim istemediğine ise zorlamadım. Aferin kuzuma.

Sonra kimin kucağında olmak istediğini seçti yavru kuş. Başkasının kucağında iken "gel annecim" dediğimde kollarını uzatıp bana gelmeyi seçti. Ya da benim kucağımda iken biri gel dediğinde kafasını çevirerek benim kucağımda kalmayı seçti. Burdan anlaşılacağı üzere gelmek gitmek komutları çoktan algılanıyor bizim evde :) Yabancıların yabancı olduğunu anladı Asya bu nedenle tanımadığı birinin kucağında olmayı pek istemiyor. Ama pek sosyal minnoş bizim yanımızda iken herkese gülücük saçmayı ihmal etmiyor.

En çok da yerde olmayı seçti minnoş. Yerde bir oyuncak mı var ya da kumanda mı gördü anında yere inmek isteğini belirterek hatta çoğu zaman anneyi iterek kendini aşağıya salarak yerde olmayı seçti kuzum. Bol bol sürünme çalışmaları yaptı göbek üzeri, geri, geri derken 6. ay içinde emekledi denemez. Ama ben bu yazıyı biraz geciktirdiğim için yedinci ayımızı doldurduk yazısında artık emekliyoruz yazacağımı biliyorum :)

Oturma işine gelince desteksiz hala oturamıyor minnoş. Aslında desteksiz oturmasını biz desteklemiyoruz :) O bunu ufak ufak denese de daha vakti var biraz daha gelişsin kasları ne de olsa oturup duracak bir ömür boyu, yatmanın keyfini çıkarsın kuzucuk.

 Dişlerden hala ses seda yok. Son hızla salya akıtıyoruz ellerimiz ağzından çıkmıyor kaşımaya devam ama diş yok. Bu dönem zaten oral dönem sadece ellerini değil bulduğu her şey ağzına götürüyor Asya. Dünyayı ağzı ile algılamaya, tanımaya çalışıyor.

Bu ay muzurluk peşinde koştu durdu minnoş kumandaya ulaşmak için planlar bile yaptı minik kuzu. Koltuk minderlerinin arkasına sakladığımız telefonlara ya da kumandalara itina ile ulaştı. Aferin kuzuya plan yapma yeteneği de gelişti minnoşun.

Dada dede gibi seslerin bu aylarda çıkarılabileceği yazılıyor bu ayın gelişim özelliklerinde ama  benim minnoşum bu sesleri çıkarmıyor. Ama avazı çıktığı kadar bağırıyor bağırarak ne demek istediğini de anlatıyor.

Keşfetmeye devam.

 Bu minik kuş hep gülsün böyle Maşallah kuzuya
 
 
 

Üzerindeki kundak şahsen bana ait yani annem bana kullanmış ben kızıma kullanıyorum benden de torunuma geçer inşallah :)

 


 Asya'nın yumuk elleri. Bu ay en çok parke üzerinde çap çapa çap yapmayı sevdik sanırım :)
Ben Asya'yı banyo yaptırırken hep göbüşüne, poposuna vurup ritim tutarak çap çapa çap diyordum bi baktım Asya her yere vurmaya başladı bu ay hem de ritimle :) Gizli öğrenme diye ben buna derim :)
 
 
 


Bu ayın tamamı bu oturma odasının halısı üzerinde geçti desem yalan olmaz. Her ne kadar üzerine yorgan sermiş olsam da Asya yorgan sınırlarını yuvarlanarak ilerlemek sureti ile aştı :)




 
Ve Asya kız gezmelerde malum Ramazana denk geldi bizim 6. ayımız. Biz de bol bol iftar davetlerine gittik hem eve hem de çeşitli mekanlara. Minnoş için büyük keşif oldu her yeni mekanı uzun uzun inceledi minik kaşif.

4 yorum:

  1. :( çok üzüldüm ama hastalık haberlerine.
    İdrar yolu enfeksiyonları çok kötü. Yıllarca bu sıkıntıdan çekmiş biri olarak biliyorum :(
    Sıcak tut annesi Asya'yı. :(
    çok çok gecmiş olsunn.
    zaman çok çabuk geciyor değilmi? Bir bakmışsın 6 yaşında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım hiç bir bebiş hasta olmasın zor valla.
      Sana da geçmiş olsun idrar yolları enfeksiyonu bayanların korkulu rüyası sanırım ben hiç bilmem ama benim kuzu erken tanıştı maalesef :(

      Bu arada zaman feci bir hızla ilerliyor. Daha dün gözün açamıyordu şimdilerde emekliyor.
      Hatta okula gitmesine altmış ayı kaldı :))

      Sil
  2. Merhaba:)Çok tatlı maşallah Asya:)Benim oğlum da 6 aylık:)Küçükken ben de hep idrar yollarımı üşütürdüm.Kızlar o konuda çok hassas.Erkek bebekler daha sıcak oluyor,çok terliyorlar,kızlar narin.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok teşekkürler.
      Bide aynı yaşta olanlara akran derler bizim bebişler akran bu durumda :)
      Malesef kızlar hassas malum, erkek bebekler er kişi oluyor minik adamlara soğuk işlemez :)
      Hastalık yüzü görmeyin inşallah.

      Sil