11 Şubat 2013 Pazartesi

Geçen Yıl Bu Zamanlar

Asya'nın doğum gününe takvimsel açıdan iki gün kalmış. Gerçi biz dün kutladık oldu da bitti maşallah durumunu atlattık :) Klasik bir anne olarak geçen yıl bu zamanlar neler yaşadığımı düşündüm. Tam olarak doğuma iki gün kala biz baby shower party yaptık. Asla adına böyle demedik ama olsun. Annem kızıma beşik getirdi. Yabancılaşmaya gerek yok bizde de var böyle adetler adı da bebişe çeyiz getirmece. Genelde kız annesi yapıyormuş bu işi. Benim annem beşiğini aldı minnoşun daha doğrusu biz gittik aldık da o finanse etti durumu :) Sonra bi sürü güzel cici bici elbise, yün yatak yorgan, kaz tüyü yorgan, iki üç bebek nevresimi, bi sürü toka, bi sürü minik çorap, benim bebeklik zıbınlarım, kundağım, ilk doğum günü elbisem, yeni zıbınlar, kundaklar, battaniyeler, oyuncak vs vs. Bebek için akla gelebilecek neredeyse her şeyi almış bir de güzel paketlemiş süslemişti. Eş dost akrabaya haber verildi onlar da çok cici hediyeler eşliğinde bize gelmişlerdi. Kayınvalidem de annemden eksik kalmamış bi dünya şey almıştı. Ben hamileliğimin son demlerinde sabah erkenden uyanıp çeşit çeşit börek çörek yapmıştım. Tüm gün ayaktaydım. Yedik içtik eğlendik üstüne bir de göbek attık o derece güzel bir gündü. Gün sonunda nasıl yorulmuştum ve ayaklarım şişmişti şimdi hatırlıyorum. O gün herkes bana bugün doğurursun sen demişti. O gün değilse de iki gün sonra yaptım doğumu :)
 
Hediyelerimizin bir kısmı  hepsi çok güzellerdi. Ama benim tavsiyem doğum öncesi bu kadar çok alış veriş yapılmasından yana değil. Annemin aldığı bir çok elbise hiç giyilmeden küçüldü. Bir de herkes 0-3 aylık kıyafet almıştı o aralığa yığılma oldu sonra ben gidip değiştirdim bir çoğunu. Her ay beğendiğim iki üç şey almayı tercih ederdim. Beğendiklerimi yine aldım ama biraz müsriflik gibi oldu, varken üstüne almış oldum. Ama tabiki de saklamadayım hepsini kardeş planımız var ne de olsa. İlk çocuklar bu açıdan şanslı her şeyin yenisi giyilir ama ikinciler hep küçülenleri giyer :)
Bizim zamanımızda biz kuzenlerin küçülenlerini bile giyerdik. Şimdilerde birilerine teklif etmek bile abes gibi duruyor ne yazık.
 
Karnı burnunda biri olarak bi çok çeşit yapmışım kendimi tebrik ettim.
Bu arada karnı burnunda durumu mübağla değil valla burnuma değecekti o derece :)

8 yorum:

  1. Oyy iyi ki de doğmuş güzellik. Nice güzel yaşları olsun yavrumun. Çok mutlu olsun. Anası babası danası hiiiç eksik olmasın yanıbaşından.
    ne güzel hazırlanıp karşılamışsınız. İnsanın annesinin olması büyük şans vallahi. Maşallah hepinize.
    Öperim birçok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki doğmuş bu minnoşlar güzel dileklerin için teşekkürler...
      Doğum günü fotolarından da ayarlayıp koyuvercem bi kaç tane...
      Ana gibi yar olmaz diyorum ben de :)
      Öpücükler bizden size :))

      Sil
  2. İYİKİİ DOĞUMUL GÜZEL KIZın. nice mutlu yıllara hayatı boyunca hep mutlu olsun. ahhh o hazırlıklar hediyeler heyecanla bebeğinin doğmasını bekleyiş hepsi çok güzel şeyler. 10 gün sonrada benim cicoşumun doğum günü. allah evlatlarımıza sağlık sıhhat versin

    YanıtlaSil
  3. Amin canım Allah kimseyi yavrusu ile sınamasın
    Sizin doğum gününe de az kalmış ben iki haftadır ne heyecanlıydım doğum günü yapıcam diye
    Bu sabah rahat uyandım valla :)

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle haklısın... çok çok ve erken den almak iyi değil

    bizde hep giyerdik kuzenlerimizinkileri
    annemde bizden küçüklere gönderirrdi. zaman çok dğişti ama ben hala kendimi şanslı hissediyorum
    küçülenleri gönderiyorum şimdi kuzenlerime :) bence bu bir gelenek olmalı
    beni uyaranlarda var tabii sen saklaaa diyee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen sakla canım küçülenleri
      hazır evdeyken bir de kardeş planı oluşur belki :)
      Ben de ayırdım saklanacakları bir kısmını da kuzene teklif etcem.
      Bir laf var çocuğun yediği helal giydiği ziyan diye gerçekten öyle

      Sil
  5. Zaman ne çabuk geçiyor.
    Masa ya ve çeyiz olayına bayıldım.

    Keyifli anne

    YanıtlaSil
  6. Nice mutlu yaşlara...Masa da harika görünüyor bu arada..:)

    YanıtlaSil