14 Ekim 2012 Pazar

8. Ayımızı Doldurduk

Dün itibari ile sekizinci ayını da doldurdu Elif Asya. Daha dün nasıl doğum yapacağımı düşünüyordum şimdi Asya yerinde durmuyor. Zaman şaşkınlık verici bir hızla ilerliyor. Yedinci ay gelişim yazımız tatildi eve dönüştü derken kaynadı gitti. Ama yedinci ay için en belirgin özellik Asya desteksiz oturmaya başladı. Hem de ben onu neredeyse hiç oturtmamışken :) Oturtmazsan öğrenemez diyen büyüklere inat gelişim zamanı geldiğinde oldu ve bitti. Ve Altı ay on günlükken el sallamaya başladı Asya. Bu durum beni çok şaşırttı. El sallama çalışmaları uzun uzadayı yapılır sanıyordum önce baş baş diyerek elimizi kafamıza götürüp sonra bu durumu kapı çıkışı ile bağlandırırız diye düşünmüştüm ama durum hiç de öyle olmadı. Her akşam bahçemizde bulunan parka inerken evdekilere el sallıyorduk bir de baktık ki Asya'da sallıyor. Bayılıyorum o el sallama hallerine. Yedinci ay özeti bu iki durumdur başka da bişeycikler yok :)

Gelelim sekizinci aya bizim kız daha geçen ay desteksiz oturmaya başlamışken şimdilerde yattığı yerden kalkıp oturur pozisyona gelebiliyor. Bu durum en çok bez değiştirmeyi zorlaştırdı. Zaten dönerek bez değiştirmeye alışmıştım ki şimdi ben yatırıyorum o kalkıyor :) Hacı yatmaz oldu bizim kız.

Ve tutunarak ayağa kalkıyor minik kuş maşallah maşallah. Sanki bu zamanlar hiç gelmeyecek gibiydi ama geldi işte ne güzel. Asya yatağının kenarlarına tutunup kalkıyor, koltuklara tutunuyor, tv ünitesine tutunuyor hepsi için ayrı ayrı şaşkınlıklardayım :) Tutunduğu yetmezmiş gibi bir elini de kaldırıp deneme yapıyor minnoş. Düşecek diye korksam da hiç karışmıyorum bu hallerine, düşe kalka öğrenecek bu işi.

Bir de kapıları örtmeyi öğrendi yaramaz kızım. Ben odadan çıkınca arkamdan emekleyerek gelirdi minik kuş geçen gün bir baktım gelmiyor var bu işte bir gariplik dedim döndüm ki kapıyı kapatmış Asya ve arkasında kalmış açamıyor da bas bas bağırırıp durdu :) Ufak bi operasyonla kurtardım Asya'yı :)

Şimdilerde her şeye el çırpıyor Asya :) Özellikle gece uyutmaya çalışırken el çırpıyor. Uyuyabiliyorum aferin bana diyip kendini mi alkışlıyor acaba :) El çırpmaktan uykuya dalma süresi uzuyor minnoşun .

Asya'ya bir dünya kitap aldım. Önce yalayıp yuttu tadına baktı şimdilerde sayfa çevirebiliyor. Ve sayfalardaki farklı dokulu yerleri öğrendi hemen elleri oralara gidiyor.

Hala dişimiz yok :) Ama üç tel saçımız beş tele ulaştı :)

Gezmeci hatun bu iki ay boyunca nerdeyse her gün dışardaydı. Kış gelmeden, eve kapanmadan sokakların  tadını çıkarttık. Birazdan yine gezmelere gidicez önce Kuğulu Park gezmesine sonra dedemize.




İlk kez hamağa bindi sallandı Asya.
Bi de poz vermeyi öğrendi ki objektife nasıl bakmış şekil 2a :))

 

Hem ayakta dururuyorum hem de elimi bırakabiliyorum pozu bu :))
 
Ayakta durma denemeleri bir ki bi ki :))
 
                                      Dondurmayı çok seviyor Asya dalmış resmen :))


                                        Yürüyüş yapan annesine eşlik edermiş Asya kuzu
           Elimde görmüş olduğunuz ayıcık Asya'nın uyku arkadaşı olup hiç bir işe yaramamaktadır:)

       Bir ayak arkada bir ayak önde bu şekilde takla bile atabilir bu kız benim diyen yogilere taş çıkarır hatta :)) Giydiği elbiselerin aksesuarlarıyla cebelleşip duruyor bu minnoş :))

10 yorum:

  1. maşallah kuzuma.. onun o tenten saçlarını seveyim ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üç tel saça toka takma çalışmalarım sebebi ile dikilip ten ten oldu o saçlar :))

      Sil
  2. maşallah küçük kuzuya..bacak germe açma çalışmalarına da başlamış :))9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başladı valla teyzesi
      O bacaklar daha da güçlensinki taşıyabilsin bizim kızı :))

      Sil
  3. zevkle okudum yazıyı ve çok da imrendim:)
    ne şeker şey bu asya,öp yerime annesi lütfen.
    2.fotoya bayıldım,sanki bir şeyler karıştırırken yakalanmış gibi bakmış bir de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Darısı sana diyelim o zaman :))
      Ne de olsa taze gelinsin istediğiniz zaman Allah size de bebiş nasip etsin

      Sil
  4. ayy Alis'in hallerini gördüm sanki.
    ben de ne zaman oturacak, ne zaman emekleyecek derken şimdi
    ne zaman yürüyecek diyorum. çok çabuk geçiyor zaman.
    bir bakmışız ühhüü tamam yaa. ağlamıcam :)
    maşallah o minik Asya'ya diyorum ve kaçıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kızlar iki gün sonra adamın birini getirip biz evleniyoruz da derler
      O zaman elimize mendilleri alıp ağlarız :)) Şimdilik erken ağlamak için :))

      Sil
  5. çok güzel poz vermiş:)))

    YanıtlaSil