16 Temmuz 2012 Pazartesi

Çeşit Çeşit Lakaplarımız

Bizim minnoş doğdu doğalı herkes bir başka sesleniyor kuzuma :) Mesela ben neredeyse hiç Asya demiyorum. Güzel kızıma kim neler demiş yazalım buraya sonra aklımızdan uçar giderse üzülürüm valla.

Minnoş: Bu en çok benim kullandığım tabir. Aslında kedi yavruları için kullanılıyor ama bu minik kedicik de benim yavrum napalım yani :) Ama bunun türemiş halleri var Mintor, Tintor, Zintor hatta Mintori Tintori, Zintori gibi hiçbir anlam içermeyen ve melodiyle söylendiğinde Asya'yı güldüren nickleri bunlar :)

Ebe Gümeci: Bu babamızın tabiri. Neden mi ebe gümeci çünkü her bebek gibi benim kızımın da dişleri yok ve gülünce ebe gibi alt dudağı içeri giriyor bu da onu ebegümeci yapıyor :)

Çepiç: Dedemiz genelde böyle sesleniyor. Doğduğunda çöp gibi parmakları vardı Asya'nın. Kibrit çöpü gibi uzun ince güzel parmaklı kıza annem tektaş alacam o parmaklara der dururdu. Şimdilerde biraz tombik tektaşa uygun hali kayboldu :) Neyse çöple  çepiç benzer heralde ondan diyor dedemiz sanıyordum, meğer çepiç keçi yavrusuymuş :)

Oktay Usta: Bir beremiz Oktay Ustanın şapkalarına çok benziyordu o bereyi takınca hep Oktay Usta diyorduk Asya'ya. Bir de ilk zamanlar seri üretim bez tüketiyordu Asya ben de her altını değiştirmemde Oktay Usta'dan paket servis diye babaya sunuyordum : ) O paket servis hep çöpe gidyordu tabi ama biz bu Oktay Usta nickini pek sevmiştik valla birinci ayın sonuna doğru kayboldu söylemler.

Seyyar Kamil: Bu da doğan'ın keşfi biz o kadar gezentiyiz ki bizim kız seyyar yani :) İlk zamanlar beşiğini bir odadan diğerine taşırken söylüyorduk, sonra sokak gezmeleri başladı evden her çıkışımızda söyler olduk. Ama şöyle bir tamlaması var Uy da da Uy da da Seyyar Kamil Seyyar Kamil :)

Cingöz Recai: Bu isimler hep erkek kökenli ama bizimki kız şimdi yazarken bunu fark ettim. Neyse varsın öyle olsun. Bu tabir boncuk göz ile aynı anlamlı tabi ki de. Benim minik kızım öyle boncuk boncuk bakıyor ki cingöz dememek mümkün değil. Bir de şöyle bir durumumuz vardı ki Asya doğduğunda göz bebeklerinin çevresine kan oturmuştu. Yani kırmızı bir halka vardı. Bu halka kırkından sonra geçti. Bu halka sebebi ile belki de gözleri çok cin bakıyordu.

Üşürcüklü: Şimdi bizim minnoş anlaşıldığı üzere çok soğuk zamanlarda doğdu ama sonuç olarak ev hep sıcaktı. Ama yavru kuşun elleri ayakları bi türlü ısınmazdı. Yazın bu sıcakta buharlaşıyoruz hala bazen elleri buz kesebiliyor. İşte bu nedenle bizim kız üşürcüklü :) İşin aslı annesi olarak ben de üşürcüklüyüm bu nedenle bazen Üşürcüklüoğlu da diyoruz kendisine :)

Tirken: Bu ne anlama geliyor hiç bir fikrim yok. Ama Asya kucakta o kadar dik duruyordu hem de doğduğundan beri o nedenle hep Tirken gibi duruyor dedik.  Tirkene bak hele dedik. Hatta bazen Tirken Tüylü bile dedik. Bu da üç tel saçına edilmiş laf :)

Şebeke: Bu çok güldüğünde kullandığımız tabir Şebek olma durumunun e hali :)

Sırma Saçlı: Benim kel kızıma normal olarak Keltoş diyoruz zaten hatta ben bazen Kepçe Kulaklı Minnoş bile diyorum ama bu duruma tezat oluştursun diye daha çok Sırma Saçlı diyoruz. Mesela banyo yapıyoruz hemen birbirimize Sırma Saçlarını kurutalım Asya'nın diyoruz. Ben Sırma Saçlarına fön çektircem kızımın diyorum. İlerde kullanmak üzere tokalr lıp biriktiriyoruz. Süper oluyor.

Meraklı Safiye: Tek kadın karakterli lakabımız bu herhalde bu da niye Meraklı Melahat değil de Safiye onu da bilmiyorum :) Elleri keşfetmemiz ile bunu da çok kullanmaya başladık meraktan, etrafa bakmaktan ememiyor bile bazen.

Şaşkın Ördek: Bu kız dünyadaki herşeyi ik defa görüyor doğal olarak gördüğü her şey için ufak çaplı bir şaşkınlık yaşıyor. Şaşkın halleri ise süper komik oluyor.

Yavruuuummm : Bunu en çok annem söylüyor özellikle uzatmalı. Böyle seslenince Asya anneme çok gülüyor.

Küçüğüm: Bu da babaannemizin tabiri oyy küçüğüm diye seviyor genelde seni. Gerçekten de çok küçüksün. Miniksin miniciksin.

Annemmmmmmmm: Ben de böyle seslenirsem Asya bana çok gülüyor. Hemen kendimi de kattım araya.

Cingan Yörüğü: Bu lakabı 5. ayda yüklenen ses yazılımı ile birlikte kazandı Asya. O kadar çok bağırış çığırış içindeki genelde şöyle sesleniyoruz Asya'ya Cingan Yörüğü yeter artık bağırma :)

Bir de şöyle bir şarkımız var:
Annesinin nar tanesi
Babasının nur tanesi
Evimizin bir tanesi



İşte tam bir Cingöz Recai :)
Oyyy şu an tam bir minnoş, uyusun da büyüsün bu minnoş




İşte bir adet ebe gümeci, gülüşe bak hele
Bu tam bir şaşkın ördek
İşte bir ebe gümeci foto daha :) o alt dudak ebe gibi nasıl giriyor alta anlamıyorum :)
Bu Tirken fotosu kafa dik duruş sakin
Bu aslında tam bir minnoş fotosu ama Oktay Usta şapkasıyla minnoşum



Bu da minnoş amanın minnoş minnoş yaktın beni minnoş

Burada tam bir şebeke
Şaşkın ördek olma halinde son nokta





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder