16 Temmuz 2012 Pazartesi

MTA Tabiat Tarihi Müzesi

Evimizin dibinde MTA Tabiat Tarihi Müzesi varmış. Gerçi bu müzenin bize yakın olduğunu biliyordum da neredeyse oturma odamızla yan yana denecek kadar yakın olduğunu tahmin bile etmiyordum. Geçen Pazar evde miskinlik yaparken Doğan hadi müzeye gidelim dedi. Hadi gidelim deyip evden çıktığımızda saat üçtü, müzeye ulaştığımızda ise beş geçiyordu. Girişte görevliler sat dörtte kapanıyor dediklerinde yarım saatte çıkarız diye düşünmüştüm. Ama öyle olmadı değil bir saat on bir saat olsa gezilir müze. Süperdi süperdi süperdi. Asya'nın aklı erdiğinde ilk götüreceğim yerlerden biri burası kesinlikle. Ben insanlığın başlangıcından günümüze yolculuk ettim resmen. Bayıldım her şeye ama özellikle fosillere. Hani fosil nedir diye sorsalar sözlük tanımı yapardım daha da ötesine geçmezdi bilgim. Ama şimdi bu durumu cümle içinde kullanırsam "ben fosil gördüm" :) Binlerce yıl öncesinden bahsetmiyorum milyonlarca yıl öncesinden fosiller var. O canlı orada yaşıyormuş o zamanlarda şu an günümüzde benim gözlerimin önünde ve kendisi artık bir fosil. Bunu algılamak bile müthişti. Asya'ya gelirsek değişik şeyler görmüş olmak onun dikkatini çekti o kadar :) Havalandırma etkisi ile ortam biraz serindi. Üzerini örtünce minnoş uyudu zaten hepi topu bir saat biz gezdik bir saat o uyudu derken gezimiz bitti :( Yine gidicem daha uzun süre her şeyi uzun uzun inceliycem. Bu arada giriş ücretsiz.
Günün anlam ve önemine ait fotolar tam olarak bunlar değil aslında fosillerin fotolarını dilimin tutulması sebebi ile çekemedim sanırım. Bu hayvancıklar da doldurma hayvan ve tabiattaki halleri tasvirlenerek camekanlanmış. Bunların görüntüsü de kesinlikle görülmeye değerdi. Kuşlar az sonra uçacakmış kaplan birazdan bir pençe atacakmış gibi. Yani o denli canlı, inandırıcı.  
Bir takım sürüngenler. Sağ alttaki Tosbağa en sevdiğim :)


Görüntü ne kadar inandırıcı değil mi?

Ürkütücü


Puhu kuşları yani bildiğimiz baykuşlar :)


Ankara Tavşanı

Kuzucuklarıma bakın hele

Ve Trex :) Bunun etrafında yaklaşık dört beş yaşlarında bir çocuk koşup duruyordu Trex diye annesi dinozora bakıp şöyle dedi: Bu muymuş ünlü Trex :) İşte o ünlü Trex bu Tex :)
Bu da benim minik kuşum


Şu battaniye ile uğraşayım biraz :)
Neyse en iyisi usluca oturmak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder