9 Temmuz 2012 Pazartesi

Lansinoh Manuel Göğüs Pompası

 Benim minik kuşum yenidoğan sarılığı geçirince bilen bilmeyen herkes bu çocuk beslenemiyor teşhisini koydu :( Hastanede kaldığımız o gece elektrikli göğüs pompası ile tanıştım. Sağdım yeni emzirdiğim göğsümden 50 cc süt çıktı. Doktorumuz bu sütün yeterli olduğunu iki saatte bir 30 cc süt içse bile bu sütün bebeğime yeterli geleceğini söyledi. Asla mama vermemezi de tembihledi. Ama ben büyüklere sözüm geçiremedim,  bebeğimin aç kaldığını düşünerek akşamları 30 cc mama verdi annem. Mama işini sonra konuşuruz. Bir ay sonunda vedalaştık kendisiyle. Sütümün yettiğine kanaat getirdi herkes. Bu seferde fazla sütü saklama derdine düştük :) Nereden nereye değil mi? Sıklıkla alışveriş yaptığımız bebek mağazası daha  hamileliğimdeyken elektrikli sağma makinesi almam konusunda ısrarlı davranmıştı. Sütün gelmez ihtiyacın olur deyip durmuşlardı. Ben de ısrarla almamıştım, sanki o makineyi alırsam gerçekten sütüm gelmeyecek ve bu aleti kullanmak zorunda kalacakmışım gibi hissetmiştim. İyi ki de almamışım. Bebeğim dört aylık olduğunda ilerisi için süt saklayalım demeye başladım. Ek besinlere geçince içine katarız diye düşünmüştüm. Sonrasında  gördüm ki eve süt sağıp bırakmak bana özgür zaman fırsatı veriyor. Hafta da iki gün bu sayede yogaya gidebiliyorum. Mutlu oluyorum, ben mutlu olunca sütüm artıyor böylece bebeğimde mutlu bebek oluyor :)
Dediğim gibi alışveriş yaptığım bebek mağazası bana hep elektrikli pompa önerdi bu pompadan verim alamayacağımı söylediler. Elim yorulurmuş, süt çok değilse gelmezmiş vs vs. Ama şöyle ki ben çok memnunum bence çok pratik bir alet. Kutusunun içinden iki tane de süt saklama şişesi çıktı. Bu süt saklama şişeleri benim çok işime yarıyor ağızlarına uygun Dr. Brown emzik aldım. Böylece sütü başka bir yere aktarmadan oradan içirebiliyorum. Anne sütünü saklamak konusunda Lansinoh un sitesi mutlaka ziyaret edilmeli çok güzel bilgiler var. Zaten pompanın kullanım kitapçığı okunduğunda da yeterli bilgiyi ediniyor insan. Benim buralarda okumadığım kendi naçizane tavsiyem şudur: Bebeği emzirirken sütü sağın :) Nasıl mı olacak o iş? Şimdi şöyle ben bebeğimi sağ göğsümde beş dakika kadar emziriyorum onu sol göğsüme alıyorum emzirmeye devam ederken sağ göğsümü sağmaya başlıyorum. Zaten benim minnoş sağ göğsümü uyarmış ve sütü aşağıya indirmiş oluyor. Böylece çok kolay sağıyorum. Eğer Asya uyuyorken sütümü sağacaksam sabah saatlerini tercih ediyorum. Çünkü yeni uykudan kalkmış dinlenmiş bir vücutta kesinlikle süt daha fazla oluyor. Ben şu an ücretsiz izinde olduğum için bebeğimi her zaman emzirme şansına sahibim haftada üç dört kez süt sağıyorum. İkisi hemen içmek üzere yoga saatlerimde, ikisi de göğsümün dolu olduğunu hissettiğim zamanlarda saklanmak üzere. Bu arada belirtmeden geçemiycem dondurucuda dondurulmuş ve sonradan çözülmüş sütün tadını benim minik kuşum sevmedi bu şekilde iki denememiz de boşa gitti. Saklanan sütler mecburen bişeylerle karıştırılıp verilecek ki ziyan olmasın :(
Manuel göğüs pompa ve saklama şişelerim bunlar: 

Süt saklama poşetlerimiz de aşağıdakiler.  Lansinoh çift kilitli poşet yapmış, üzerine bilgi yazması çok kolay, Milkway in poşetleri ise tek kilitli ve üzerine bilgi yazarken bayağı bir zorlanıyor insan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder